OKT102023
Međunarodna konferencija "Čime merimo impakt omladinskog rada na mlade?"
kategorija: Aktuelnosti u školi
Međunarodna konferencija "Čime merimo impakt omladinskog rada na mlade?"
NAPOR je dana 5.10. organizovao nacionalnu diskusiju "Čime merimo impakt omladinskog rada na mlade?" na kojoj je učestvovala i pedagog škole Emilija Stanković. Događaj je organizovan u okviru projekta „Merenje impakta omladinskog rada – (ne)moguća misija“, koji podržava Evropska komisija kroz Erasmus+ program. Projekat implementira NAPOR, u partnerstvu sa Institutom društvenih nauka, Univerzitetom "St. Kliment Ohridski" - Bugarska i nacionalnim asocijacijama omladinskih radnika/ca iz Portugala, Italije i Severne Makedonije.
Ovom prilikom prisutnima su se, pored pomoćnice ministra turizma i omadine Snežane Klašnje obratili i Vladimir Mentus, viši naučni saradnik na Institutu društvenih nauka, Lilijana Elenkova sa Univerziteta "St. Kliment Ohridski", Dragana Mitrovikj iz Sojuza za mladinska rabota i Jelena Stojanović isped Nacionalne asocijacije praktičara/ki omladinskog rada.
Snežana Klašnja je istakla značaj umrežavanja i koordinacije svih subjekata omladinske politike u pružanju integrisanih usluga na lokalnom nivou u skladu sa međunarodnim i nacionalnim standardima, ali poštujući specifičnosti svake lokalne zajednice. Naglasila je da iz perspektive institucija omladinski rad još uvek nije u dovoljnoj meri prepoznat, iako jeste deo strategija ministarstava. Smatra da je u cilju ostvarivanja pozitivnih promena potrebno krenuti od definisanja samog pojma omladinski rad, utvrđivanja standarda omladinskog rada i povezivanja neformalnog i formalnog obrazovanja.
Vladimir Mentus je iz perspektive istraživačke zajednice prisutnima objasnio značaj kontinuiranog istraživačkog rada i važnost metodologije za svaku nauku. Da bi se merio omladinski rad potrebno je tačno znati šta želimo i možemo da merimo.
Kao jedan od pružalaca usluga, Jelena Stojanović je sigurna da omladinski rad u mnogome menja živote mladih, ali da sve to moramo tačnim mernim instrumentima i dokazati. Ovako bismo utvrdili suštinske promene koje se dešavaju kod mladih osoba kada prolaze programe omladinskog rada. Tek tada bismo mogli, sa sugurnošću, da govorimo o benefitima omladinskog rada.
O realizaciji ovog evropskog projekta i njegovog pilotiranja putem video uključenja i veb prezentacije govorile su i Lilijana Elenkova – Univerzitet ''St. Kliment Ohridski'', Bugarska i Dragana Mitrovikj - Sojuz za mladinska rabota, Severna Makedonija. One su zajedno sa Jelenom Sojanović predstavile evropske prakse i istakle primere dobre prakse iz NINFEA - Italija i APP Juventude – Portugal. Pored metoda ličnih priča Jelena Stojanović je govorila i o formiranju evropskih pasoša - NAPOR, Srbija.
Drugi, radni deo konferencije realizovan je kroz diskusiju u manjim grupama. Članovi grupa su razmatrali i prezentovali odgovore na sledeća pitanja:
Kako primeniti prezentovane metode i alate na nacionalnom i lokalnom nivou?,
Šta su prednosti, a šta nedostaci prezentovanih metoda?
Šta su (ne) dostajući resursi i kapaciteti uklјučenih aktera za primenu metoda?
Cilj ove konferencije je da se kroz dijalog republičkih i lokalnih vlasti, nevladinih organizacija i omladinskih radnika, otvori i dalje nastavi diskusija o zajedničkim ciljevima i zadacima vezanim za razvoj omladinske politike na lokalnom nivou, posebno u oblastima: zapošljavanje, javno zdravlje, poljoprivreda i socijalna politika.
Ovom prilikom pedagog je posetila i Pedagoški muzej, koji je proslavio jubilej od 125 godina postojanja. U muzeju se mogu videti replike učionica i tadašnjih vaspitnih metoda, vredne stare knjige (bukvari, čitanke, zakoni, pedagogike...), odelo djaka kroz vremenske periode, svedočanstva i fotografije prvih generacija muških i ženskih škola, makete prvih škola i gimnazija, razna didaktička sredstva, kao i reference i replike ličnih predmeta znamenitih i zaslužnih ličnosti za razvoj srpskog obrazovanja i vaspitanja. Postavke Pedagoškog muzeja prate istorijski razvoj srpskog školstva. Uz preporuku organizovane posete učenika muzeju ističemo reči književnika i istoričara umentnosti Milana Kašanina ispisanih na tabli, na samom ulazu u muzej: ''Muzej je... privlačna i živa kuća, u kojoj se ne samo stiče i bogati znanje, nego i razvija senzibilitet, a senzibilitet je najstručnija mera kulture jednog društva.''
Autor: pedagog Emilija Stanković


22. novembar. Najava aktivnosti
16. novembar. Best in English 2023
13. novembar. Dan pobede u Prvom svetskom ratu
07. novembar. Fond "Života Vranić"
01. novembar. Impresionizam - ugledni čas iz Likovne kulture
26. oktobar. Maturantska ekskurzija
18. oktobar. Odgovor na krizne situacije
17. oktobar. 50 godina od smrti Ingeborg Bahman
|
|